Att vara tillsammans med själsfränder är väldigt roligt

På onsdag i förra veckan kom min kompis från Härnösand. Innan pandemin satte igång så var vi på Sy & Hantverksfestivalen på Stockholmsmässan/Älvsjömässan. Jättekul och nu var det dags igen så på fredag äntrade vi mässhallen. Det är så roligt att besöka alla utställare. Det finns inget annat ställe som jag känner att jag är med själsfränder som på ett sånt här ställe. Både utställare och besökare har precis samma intresse som jag själv. När man går där måste man lägga band på sig själv för att inte köpa på sig alltför mycket "jobb" men samtidigt måste man ladda korgar, skåp o lådor därhemma med något att sätta händerna i för det är så kul att se saker växa fram. Visst, jag är inget proffs men jag inser nu på gamla dagar att jag kan ju rätt mycket. Livet har lärt mig både det ena och det andra. Nu är det dags att använda kunskaperna oftare. För typ 30 år sedan höll jag på med tenntrådsbroderi. En granne som jag hade då ledde en kurs hemma hos henne. Materialet har legat i korgen väldigt många år o några armband har det väl blivit men jag har känt mig lite ringrostig. Nu bokade jag upp mig på en workshop o gjorde ett armband så nu kan jag ta tag i materialet som ligger här hemma. Bra julklappar o presenter. Jag har ju länge sagt att egentligen ska alla presenter vara hemgjorda. Det kan vara en kaka, ett par sockar, en fågelholk el vad tusan som helst. Vi har ju allt vi behöver så denna konsumtionshets som är i vår del av världen är ju helt korkad. Dessutom är det ju andra delar av världen som får "betala" för vårt överflöd. Dels med mycket lågt betald arbetskraft men också miljömässigt. 

Det blev ett besök på mässan på lördagen också....ooops...men nu är de fina sidengardinerna klippta,  fållade o uppsatta i sovrumsfönstret så nu är det dags att starta upp nästa projekt. Det får bli en badkappa till Maja-Lisa. Ja, jag måste väl ut i vårvädret också. Vi har plusgrader igen o snön som kom i förra veckan är på väg bort. Snart är det dags för gympaskor igen även om det var dom som gjorde att snön kom i förra veckan....som en kompis sa. 😁 


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil