GOTT NYTT ÅR!

 

Gott Nytt År! Ja, det sa vi för ett år sedan också o såg förhoppningsfullt fram emot 2020. Nu sammanfattar vi väl det här året som: Skitåret! Det har verkligen varit ett jobbigt år där Corona-Viruset har legat som en osynlig fiende över hela Sverige och hela övriga världen. Beredd att slå klorna i oss och fälla oss veckor, månader eller t o m för alltid. Det känns ibland som att spela ett spel eller leka en lek så att inte viruset kletar sig fast på en. Hålla sig undan, hålla avstånd och avstå från en massa saker. 

Det har säkert hänt en massa positiva saker under 2020 också. För oss är lilla Maja-Lisa det bästa som hänt. ❤️❤️❤️

Jag hade ju siktat in mig på en ensam julafton som jag skulle fira med SVT:s julvärd, Lars Lerin men så blev det inte. Jag blev kidnappad och förd till de södra förorterna och hade en jättetrevlig julafton. Såååå roligt att umgås med människor "på riktigt". Det blev nästan omvänt på juldagen då man hade fått lite känning av det där "gamla livet". Tomheten var större än innan men nu har det gått en vecka så nu har jag acklimatiserat mig till ensamlivet igen. 
På juldagen kom 3-4 cm snö o det låg kvar även på annandagen så då gick jag på långpromenad med vänner. Vi gick både till Överjärva Gård och Ulriksdals slott. 
När vi vaknade på söndag morgon var alltsammans borta så då kunde man ställa undan vinterskorna igen. 
I flera veckor har jag tänkt ta en promenad till Ulfsunda slott. Inte för slottets skull utan för en "dekoration" som jag sett att de hade. 
Jag kom för sent....och dessutom en rätt blåsig dag så "dekorationen" hade blåst omkull. 
Jag ställde upp den fina modellen men tyvärr hade den blivit lite tilltufsad av väder och vind men visst kan man se hur fin den varit?

Nu önskar jag alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR o tar en bild från ett fyrverkeri Mats o jag såg på nyårsafton 2016. Tiden då allt var annorlunda i vår familj....






Kommentarer

  1. Hej 👍
    Vad trevligt för dig att julaftonen blev så bra.
    Nyår är vi hemma. Jag håller på med nyårsmiddag nu. Helstekt entrecote med tillbehör. Blir bra. Jag fick en champangeflaska av Lisa o Anders på födelsedagen som vi får öppna vid 12-slaget.
    Kissarna mår bra, men jag vågar inte ta fram några golvmattor än 😟
    Nu slutar jag med att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
    Snart träffs vi igen. Tiden går fort/Inger
    Det har snöat rätt mycket några dagar men regnat också.
    Jättefint ute nu. Gick runt sjön som vanligt med Zigge. Mycket folk ute. Trevligt.

    SvaraRadera
  2. Hej 👍
    Vad trevligt för dig att julaftonen blev så bra.
    Nyår är vi hemma. Jag håller på med nyårsmiddag nu. Helstekt entrecote med tillbehör. Blir bra. Jag fick en champangeflaska av Lisa o Anders på födelsedagen som vi får öppna vid 12-slaget.
    Kissarna mår bra, men jag vågar inte ta fram några golvmattor än 😟
    Nu slutar jag med att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
    Snart träffs vi igen. Tiden går fort/Inger
    Det har snöat rätt mycket några dagar men regnat också.
    Jättefint ute nu. Gick runt sjön som vanligt med Zigge. Mycket folk ute. Trevligt.

    SvaraRadera
  3. Hej 👍
    Vad trevligt för dig att julaftonen blev så bra.
    Nyår är vi hemma. Jag håller på med nyårsmiddag nu. Helstekt entrecote med tillbehör. Blir bra. Jag fick en champangeflaska av Lisa o Anders på födelsedagen som vi får öppna vid 12-slaget.
    Kissarna mår bra, men jag vågar inte ta fram några golvmattor än 😟
    Nu slutar jag med att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
    Snart träffs vi igen. Tiden går fort/Inger
    Det har snöat rätt mycket några dagar men regnat också.
    Jättefint ute nu. Gick runt sjön som vanligt med Zigge. Mycket folk ute. Trevligt.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    God fortsättning på ett som vi hoppas bättre år. Skönt lämna det gamla skitåret bakom sig. Riktigt kul få ta del av och läsa din blogg. Det är rena historielektionen och många gånger saker som man inte hade en aning om.

    Snögubben var fin men antar att du bara fotat och inte byggt men vad vet man – du kanske var med på ett hörn 😊 Och julgranen som du kånkat in – såg ut vara bredare än lång….. Vi skippade julgranen i år då vi ändå inte skulle ha varken julafton eller nåt annat med barn o barnbarn. En annorlunda julafton och tror det är första gången Harriet och jag var ensamma.

    Men trots skitåret finns det glädjeämnen – ett för dej var ju Maja-Lisa och för oss var det Melvin som dök upp ca 4 veckor efter Maja-Lisa. Men också att alla i vår närhet mår bra och klarat skitåret. Det kan ju inte alla säga.

    Nu har vi i alla fall varaktig snö häruppe och kallt ska det bli så vi får behålla den ett tag också. Så vintersulorna lär vi nog få behålla ett tag nu. Dagarna går fort trots att det inte är ljust så länge men ut måste man och promenaderna börjar bli allt längre.

    Ha det så gott och vi hörs / syns framöver! Kram från oss

    SvaraRadera
  5. Här kommer ännu en förhoppning om ett gott nytt år 2021! Jag tror det kommer att bli bra, om ett tag. Så det ser vi fram emot! Kram! 😁

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil