45 minuter en tisdagkväll i Huntington Station

Att lägga Thea på dagen går snabbt och enkelt både för mig, Jenny el Adam men att lägga henne på kvällen brukar vara lite bökigare. Det kan vara gråt och olika förslag på att hon ska upp.
Därför har jag inte tagit det jobbet tidigare men ikväll gjorde jag ett försök.

Jenny skulle ut och "rädda världen" (eller i alla fall Huntington-borna 😁) med Mothers Outfront. http://ny.mothersoutfront.org så Thea och jag började göra avslut med tandborstning och sagoläsning med Natti Natti Babblarna som vi brukat göra tidigare. Sen var jag beredd på att hon skulle vilja att pappa skulle lägga henne - nu när förstahandsvalet inte var hemma 😜 men jag bär henne och säger Natti Natti till Leo och Natti Natti till Adam och då inga protester uppstår så går vi upp till hennes rum och jag lägger henne - det är nu det börjar.

Hon lägger sig ner med Bunny 🐰 och nu även Dadda (Babblarna) som fick följa med ikväll till sängen. Hon är tyst och ligger ner precis som hon brukar på lunchvilan och jag håller en hand på ryggen. Efter en stunds småpratande för sig själv om Mommy, Mommy go, Daddy Daddy go, Leo, Leo, Mommo, Mommo go Käj-ground, Roxie, Roxie, så har man ju lite svårt att hålla sig för skratt men man biter ihop.
- jag säger sssscccchhh, lägg dig ner.
- ok
Tyst en liten stund men sen börjar hon sjunga
🎼Käj-ground, käj-ground. 🎼
- Mommo, Go Käj-ground?
- Ja, imorgon men tyst nu
- ok.....🎼Käj-ground morning, käj-ground morning🎼
Bök, bök och så ställer hon sig upp.
- om du inte lägger dig ner så går Mormor!
Lika snabbt som det är sagt så lägger hon sig ner men då kommer kommandot:
- Sit down!
- Ja, men då måste du lägga dig ner och vara tyst.
- ok
Rätt som det är så trycker hon ut Bunny mellan spjälorna och efter en stund efterfrågar hon Bunny som hon ju inte "hittar" i sängen. 🙃
Ja, mycket snack och 45 minuter senare blev det tyst till sist och Natti Natti. 😍

Tyvärr blir det nog ingen Käj-ground imorgon för det ska bli regn och blåsigt men vi får väl ordna en egen Käj-ground här hemma.

Natti Natti!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil