Fasten seatbelts! No smoking! Ready for take off!

Med tungt bagage tog jag mig ut till Arlanda med pendeltåget från Solna. När jag sedan kommit in i planet och slagit mig ner ser jag dessutom två sommargrannar från Bäck 😊. De skulle vidare till Nashville, Memphis och till sist till jazzfestivalen i New Orleans. Måste bli en fantastisk resa! Trots lite oroligt i luften p g a jetströmmar så gick resan bra och vi landade t o m före utsatt tid, ca 14.40.

Allt gick sedan som på räls för mig 😜. Fick gå ur passkontrollskön då jag åkte på samma ESTA som ifjol, kunde därför checka in själv via automater - tack för det, köandet brukar ta mycket längre tid. 

Så jag kom med 15.48-tåget in till stan och Penn Station. Den stationen hade jag förberett mig på det största hindret p g a all packning och det stötte på problem direkt när hissen inte fungerade. Jag stod där med en tjej från Malmö som hade nästan mer packning än mig, och efter att vi letat efter en annan hiss och fått höra att den är en bit bort bestämde vi oss för att tillsammans kämpa upp vår packning via de ca 20 trappsteg som skiljde oss från spåren där nere och hallen till LIRR-tågen däruppe. När vi gjort det gympasset så kunde jag snabbt köpa biljett och sedan med en gentlemans hjälp komma ner med packningen till spåret som avgår till Huntington. Penn Station har säkert en massa hissar men ska man ut till Long Island så är det alltför ofta man ska nerför trappor. Dessutom har man ju bara några minuter på sig från det att spårnumret kommit upp och tills tåget avgår. 
Nåja, landet har många trevliga och hjälpsamma människor så det ordnar sig alltid 😁
Väl framme i Huntington står Jenny, Leo och Thea där med bilen och hämtar upp mig så kl 18.00 var vi hemma! Känns som att jag kom en hel timme före beräknad ankomst. Flax!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil