Forest Hills Stadium

Mats kämpar på med sitt onda vänsterben....Värken har ökat den senaste veckan så nu rör han sig väldigt sakta och oftast med käpp....buhu...Vi vet inte vad det beror på, är det en biverkan efter strålningen, är det en typ av ischias men som mest strålar på framsidan av benet och som från början var i höger ben? Ja, vi vet inte men nu är det Alvedon, värmedyna och vila (så långt man nu kan hålla honom stilla) som gäller.
Trots det så ska vi försöka ta oss till Forest Hills Stadium ikväll på en konsert med Nathaniel Rateliff & The Night Sweats och The Head and The Heart. Håll alla tummar att det ska lyckas.

Adam ska jobba där och åker in tidigare än oss och stannar dessutom betydligt längre än oss men himmel va´kul om vi klarar det!
Forest Hills Stadium är stadion där US Open och Davis Cup startade en gång i världen. Där har förutom de stora tennisstjärnorna även Beatles, Barbra Streisand, Rolling Stones och många andra spelat.

Tidigare idag gjorde jag ytterligare en långpanna med kärleksmums för morgondagens party. Jag kan ju berätta att Leo och Thea godkände smeten 😁

Leo och jag har även varit och spelat minigolf. Efter 17 banor så ledde jag med 8 poäng (50-42). Då blev det mental couching av Leo. Jag föreslog att han skulle gå banan igen och se om han förbättrade resultatet. Det gjorde han! Så efter 17 banor så stod det nu  42-41 till mig och det skulle nu avgöras på sista banan. Han slog i bollen på 2 slag och fick därmed 43 poäng. Jag måste alltså göra en hole-in-one för att spela lika med honom.....Jag behövde 2 slag så jag förlorade med en poäng. Han är bra, den här sportkillen!

Efter golfen blev det ett antal baseboll och softbollslag också. I Softboll tog han alla bollar som maskinen spottade ut - i Baseboll går det betydligt snabbare så där träffade han väl 3-4 bollar av 10. Helt klart godkänt tycker mormor. 
Nu siktar vi mot kvällen....Hur kommer moscha att klara kvällen? Vi får se...Det finns alltid ett tåg som går hemåt igen. Då har vi försökt i alla fall. En kämpe är han ju - det vet vi sen tidigare. De flesta problem går att lösa är hans motto, en del tar bara lite längre tid. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil