Berg- och dalbana

Ytterligare några dagar har gått. Egentligen rinner dagarna iväg. I söndags kväll var jag i Själevads kyrka och lyssnade på en konsert, musik av Bach m fl. Jättefin och helt fantastiskt spelad av organisten Håkan Dahlén som spelade med både händer och fötter, ibland enbart fötter!
Även tidigare har jag varit o lyssnat på liknande konserter, det var något som jag inte fick med mig Mats på så då gick jag själv. 😊

Igår, torsdag, kom prästen, Madeleine Källbom. Hon ville veta lite om vem Mats var plus att vi gick igenom musik och övrigt som står på programmet nästa torsdag.
Gjorde i ordning underlaget för programmet och skickade det till Anki på Nylanders begravningsbyrå. En byrå jag helt klart kan rekommendera. Så bra att ha att göra med.

Jag fyller dagarna med både samtal, skrivande, planering inför begravningen, företagsfrågor, bakning, besök här hemma och besök hos vänner, små inköp på stan. Ja, allt möjligt. Hmmmm....det borde vara ogräsrensning också men se det har inte funnits tid till det 😜
Det händer massor och jag pratar med mängder av människor och allt detta vill jag ju berätta för Mats - precis som jag brukade göra.

Imorse, 08.30 hade jag tid för mammografi. På väg in till stan såg jag att slamtömningsbilen var efter Bäckvägen. Oooopss...jag hade ju sett ett sms för ett tag sedan och ännu längre sedan läste jag i tidningen att de skulle komma någon gång under september. Man skulle märka ut var brunnen var och sätta fram en hink med vatten och vad det nu var man skulle göra. Det hade jag inte gjort!

Jag kom ihåg att killen som kom ifjol hade ingen koll alls var vår brunn var så man kunde inte luta sig tillbaka o tänka att de fixar det även om jag inte är hemma. Ringde ett par grannar och en av dom skulle gå till vårt hus och lyfta på det trädäck vi har över brunnslocket. Den andra skulle bevaka om de kom o prata med chauffören. Tack och lov att man har grannar som kan rycka in när det kör ihop sig. Själv MÅSTE jag ju till Mammografin.

Efter vägen in till stan sen så mötte jag Mats bil.....Undra hur många gånger jag ska möta den bilen innan det blir självklart att tänka att "där kommer PEO"? Antagligen kommer aldrig tanken att försvinna att "här kommer Mats".  Litet skutt i magen vid mötet men värre skulle det bli....

När jag kom fram till sjukhuset så pratade jag återigen i telefonen och var inte riktigt uppmärksam på var Mammografivagnen var. Det byggs och det är rörigt kring sjukhuset. Efter en stunds körande ser jag vagnen och kan då köra in på rätt infart....då kommer inte bara ett skutt i magen. Det blir kaos! Mammaografivagnen står nämligen strax intill Bårhuset! Bårhuset där Mats är!! Det blir världens berg- och dalbana i kroppen. Ska jag gå in till honom? Nej, det kan jag inte göra. Men Mats du är ju där!!!
Snacka om kaos i kroppen! Efter Mammografin åkte jag till Inger o Claes en liten stund för att samla ihop mig för att kunna göra några ärenden jag tänkt. Bl a handla några få matvaror. Gick väl sådär, av de 6-7 saker jag skulle handla så glömde jag jästen. Jag var inte på plats i skallen. Återigen får man tacka grannarna då man nu kan ta till "Bäcks gårdsbutik". Eva hade jäst så där kunde jag låna. Gick hem och bakade matbröd - bakning är bra terapi även om morgonens händelse inte släppte helt.

Jag brukar inte göra två resor till stan samma dag men idag fick det bli så. Lite second hand letande både i stan och i Bjästa gav inget resultat. Det får bli fina glasljusstakar som jag lånat av Inger och Mona istället. Tänkte ha dom i kyrkan nästa torsdag.
Mona packade en kasse med de allra finaste och GODASTE äpplen man kan tänka sig. 😁 MUMS.


Kommentarer

  1. Denna dag hände det mycket för dig.
    Både bra och lite sämre.
    Bra att få skriva av sig.
    Kramar till dig från
    Inger o Claes ❤❤❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det räckte inte med det där heller men det behöver inte ristas in i bloggen 😕. Kram - vi ses snart 😊❤️

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil