Husses katt Ă€r i katthimlen 😱


Med tĂ„rar i ögonen körde jag in till Reginas VeterinĂ€rklinik idag. Silky la sig som vanligt i baksĂ€tet. Med tĂ„rar i ögonen satt jag pĂ„ kliniken och höll om henne till slutet. 
Med tĂ„rar i ögonen körde jag sedan hem. 
Med tĂ„rar i ögonen begravde jag henne bredvid Glossy. 
Nu husse, mĂ„ste du ta hand om Silky. Jag ska försöka hjĂ€lpa alla vĂ„ra nĂ€rmaste som Ă€r kvar hĂ€r pĂ„ jorden sĂ„ lĂ€nge jag kan och orkar. 
Jag la ner borsten i lĂ„dan som hon ligger i sĂ„ att du kan borsta henne. Hon Ă€lskade ju att bli borstad och sprang snabbt upp till sin speciella plats nĂ€r hon sĂ„g att vi kom med borsten. 
Jag har ingen aning vad sköterskan pÄ Reginas hette - hon sa det - men jag var inne i en bubbla dÄ. Hon var i alla fall fantastiskt fin och stöttade mig i mitt beslut och jag hade ju frÄgat sÄ mÄnga andra ocksÄ som ocksÄ gav mig stöd men det var ÀndÄ sÄÄÄÄ jobbigt.
Silky blev drygt 12 Ă„r. NĂ€r hon hade fĂ„tt sprutorna sĂ„ satte sköterskan pĂ„ det hĂ€r fina förbandet med hjĂ€rtat. Hon gick ivĂ€g en stund men kom tillbaka med papper och en fĂ€rgdyna sĂ„ att vi kunde ta ett tassavtryck. Lilla fina Silky....min sista katt....för nu blir det inga fler husdjur. Det hĂ€r vill jag inte gĂ„ igenom en gĂ„ng till Ă€ven om jag vet och kommer ihĂ„g alla fina minnen efter vĂ„ra katter ocksĂ„. Just nu gör det bara för ont. 
Innan Silky och jag for hem sĂ„ Ă„kte vi förbi gravplatsen. Ljuset hade slocknat sĂ„ jag tĂ€nde det igen. Rosorna var fina men stod i vatten som frusit sĂ„ de överlever nog bara nĂ„got dygn till. Det syntes nĂ€stan inga mĂ€rken efter uppgrĂ€vningen för urnnedsĂ€ttningen igĂ„r. KyrkogĂ„rdspersonalen hade Ă„terstĂ€llt jĂ€ttefint. 
Idag fick jag post frĂ„n E.ON. 😁 Tack för det! Det fĂ„r bli lite fina blommor som ögontröst framöver och sudda ut den otrevliga chatten ur minnet. 


Kommentarer

  1. KÀra IngegÀrd vad du gör det bra som klarar allt du gör. Du Àr otroligt stark. Vad fint avskedet med Silky blev.
    Nu har hon vandrat över regnbÄgsbron upp till husse.
    Jag kommer att sakna dig mycket nÀr du Äker ivÀg men tiden gÄr fort och snart Àr det vÄr och sommar igen. Det kÀnns vÀl jÀttebra att fÄ Äka över till barnen och leva i deras vardag ett tag.

    SvaraRadera
  2. Vad trist att katten ocksÄ vandrat hem -men hon fick ett fint avsked ser jag och du Àr sÄ strong IngegÀrd - det du klarat av vete fasen om jag gör om. Och fint att du nu kan glömma EON-chatten och minns det trevliga telefon samtalet istÀllet.

    SvaraRadera
  3. Vi blir nog sÄ stark som det behövs nÀr vi stÀlls inför svÄra hÀndelser i vÄra liv. EmellanÄt rasar jag ihop i en hög men en stund senare Àr jag uppe med nÀsan ovanför ytan igen. Tar sorgen över mitt liv sÄ kan jag inte ge barn och barnbarn mitt stöd heller. SÄ skulle inte Mats gilla att det blev.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Sköna Maj vÀlkommen och nu med sommarvÀrme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil