Gapskratt och tidigt uppvaknande

Vi kom i säng sent igår kväll så vi var ganska trött när vi vaknade med ett BRAK strax före 07.00 imorse! Jag satte mig yrvaket upp för att se vad som hänt. Där på golvet mitt emot satt Jens lite vimmelkantig och hade ramlat ur sängen! Synen påminde om Kalle Ankas uppvaknande som vi ser på Disney-filmen på julafton när Musse, Kalle och Långben är ute på husvagnsresan - när sängen förvandlas till badkar osv.
Jens ligger på en uppblåsbar säng som det pyser lite luft ur på natten så fram på morgontimmarna så är det som att ligga i värsta vattensängen - men utan den lilla kanten omkring som man kan hålla i sig i. Nästan som att ligga på en boll.
Redan igår kväll sa han att det känns som att man kan ramla ur den här sängen men det trodde vi ju såklart inte skulle hända. Det blev inget mer sova av i alla fall trots att vi var trött. Det gick inte att sluta skratta åt minnet där han satt så idag får vi hålla igång lite extra.
Själv ligger jag i värsta King Size bädden.

Jenny ringde o berättade att imorgon har Theas dagis Thank Givingparty så alla barn ska ta med sig någon typ av mat då denna helg mycket kretsar kring mat. Ungefär som vår julafton. Vi kom fram till att jag kunde steka ett gäng pannkakor som vi kunde ta med som bidrag. Vi hade ju gott om tid på oss och Adam skulle komma o hämta oss ikväll ca 20.30.
Sagt o gjort så satte vi igång med diverse köksarbeten efter frukost. Vi gjorde en Key Lime Paj och hade även bestämt att vi skulle göra en Amerikansk Pumpapaj som dessert. Det blev två. Det är alltid lite struligt att jobba i andras kök - man hittar inte grejor och här har jag dessutom strul med mått så vi får väl se om vårt jobb går att äta. Det blev mycket på en höft.

Key Lime paj är ju snabbt och enkelt att göra så prova gärna det här receptet. Ni hittar ju snabbt Digestive-kex - vi fick leta något liknande o det tog en stund att få fram något som vi tror ska funka.

https://www.arla.se/recept/key-lime-pie/

Jag brukar tycka att det är rätt kul att laga mat o baka, åtminstone när jag har tid. Den känslan har jag tappat i höst och kommit ifrån matlagning alldeles. Känner mig därför lite ringrostig men man gör så gott man kan.
När jag såg den här bilen som också verkar lite ringrostig så kom jag på att jag måste boka besiktningstid för Passaten där hemma. Kristina o Nicke ska fixa besiktningen så att jag inte har körförbud på den när jag kommer hem.
Vilken tur att det stod en liten "påminnelse" här på gatan. Undra om den här går igenom besiktningen? Det är kanske bara lite läckande tak o det är väl ingen trafikfara så det går nog bra. 😁


Kommentarer

  1. Kan se Jens sitta där på golvet med rufsigt hår och sömndrucken förvåning i sina ögon!!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil