Vad blir det för mat idag?


Igår var Leo middagskock. Det blev korvstroganoff och ris. Jättegott! Löken hackade jag så slapp han ta på sig skidglasögonen igen 😁, för det var ju dom han hade förra gången - inte cykloper som jag felaktigt skrev....eller var det tryckfelsnisse som skrev 😜
Nåja, gott blev det tyckte vi alla förutom Thea som var nöjd med att bara äta riset och eftersom det finns miljarder av kineser, japaner och andra i Asien som äter väldigt mycket ris och mår finfint så kommer det att bli folk av Thea också - helt säkert.
Jenny gjorde Pupusas senare på kvällen så att det skulle finnas till lunchlådorna. Det är ett himla pysslande då både Leo och Thea har lunchmat med sig. Ingen av dem kan värma maten så det är små termosar eller kall mat som gäller och så är det då Thea som man får vara lite fantasirik för att hon ska peta i sig lite. Pupusa brukar uppskattas OM de inte innehåller majs.
Leo hjälper gärna till med matlagningen.

Idag har jag tänkt göra Saffranspannkaka till middag så jag gick till affären för att köpa hem lite ingredienser. Saffran hade dom inte och att göra saffranspannkaka utan saffran blir ju inte lätt. Det får bli gurkmeja för färgens skull och så vanilj och lönnsirap i smeten. Kan väl inte gå fel då 😊. Sen köpte jag bananer som jag lagt i frysen och ska göra bananglass på yoghurt o bananer. Färska hallon och blåbär till. Hur låter det här? Jag börjar inse att Thea kommer att äta bananglassen o bären men pannkakan kommer nog bli svår att smaka men vi får väl se.

Man kan inte annat än älska denna lite sötnos. Igår kväll gick jag o tittade vad hon gjorde. Då hade hon krupit ner i min säng o gömt sig under täcket. Tittut!!!
Sen var det tyvärr inte lika kul att gå och lägga sig i sin säng senare på kvällen så hon somnade inte förrän 21.30.....as usual....
Men strax efter 07.30 imorse vinkade hon hejdå när hon åkte till dagis. 😍


Kommentarer

  1. Den där barnkokboken är bra. Jag köpte en till Lisa när hon var liten också 😊

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil