Vardagsvecka i december


Nu har grannarna kommit igång med julpyntet på riktigt. (Ursäkta att bilden blev dålig men det gäller ju att fota snabbt när man är ute o spionerar 😜)
På tomterna står uppblåsta snögubbar eller jultomtar i plast - eller så ligger de i en hög då de tydligen inte haft kompressorn hemma o kunnat blåsa upp dom.
Jag minns när vi var i San Fransisco julen 2012 o hälsade på Kristina, Nicke o Linus. På en gata i närheten av dom var det en familj som dekorerade så mycket så folk kom med bil för att se "pyntet". Dom höll på i veckor innan de var nöjd 😁
Här är bilden från Santa Clara i Kalifornien.
Ingen här på Long Island kan slå dom - inte som jag sett i alla fall (även det kortet blev dåligt....I´m sorry 😕)
Igår var Leo ledig på eftermiddagen då lärarna hade kvartssamtal med föräldrarna. Leo fick goda omdömen förutom att han var lite väl pratig....😲. Får bli lite skärpning där alltså.
Efter ett litet träningspass i inomhus-basket så åkte vi ner på stan och kollade på en sportaffär och gick sedan för att fika på en bokhandel.
Vi festade loss med Chocolate chip cookie, en Brownie och Leo tog även en ostmacka. Stor sockerfest med andra ord men så är det att vara ute med mormor på date. 😜 Mormor får skärpa sig o inte köpa såna här droger 😳
Trots, eller tack vare, att vi var så sockerdrogad  😁 så hittade Leo boken Baseball Genius som vi köpte. Han har läst första delen så nu ger han sig på del nr 2.  

Idag både skjutsade och hämtade jag Thea på dagis. Imorse var hon, som hon brukar vara, lite ledsen när jag skulle åka men enl Ms Pilar så brukar hon bli nöjd efter en stund om hon får sitta i hennes knä och få en kram o här "rycker man ju plåstret snabbt" så efter att jag stannat 10-15 minuter och hon ändå inte ville säga hejdå så åkte jag. 
Det var ju så när hon skolades in på dagiset också....Var det redan på tredje el fjärde dagen som Jenny skulle lämna henne själv? Hemma är väl inskolningen ett par veckor...eller?

När jag kom för att hämta henne strax efter kl 16 så var alla barn borta på hennes avdelning. Jag plockade ihop hennes grejor; matväskan, kläderna, hennes två muggar som står i kylen och gick till gymet för att se om de var där. 
När jag kommit en bit så kommer två fröknar med 8-10 barn mellan sig i korridoren. Så hör jag ett skrik och fram studsar Thea som har sett mig komma. Hon springer förbi både barn o fröknar och stormar rakt i famnen på mig. Älskade unge! Mormor-hjärtat smälter. 
Sedan ska hon visa mig allt julpyssel som finns på dagiset, julgranen, tomten, girlanger osv och pratar och pratar. 
Det mesta hon säger till mig o Jenny är på svenska men till Adam pratar hon engelska men ibland kan det bli en blandning också. 
Igår snubblade hon i trappan när hon skulle gå upp o ropade till mig; 
Jag hit my knäet! 
Idag; 
Jag hit my hand! 😁

Tänk vilken tur jag har att just jag fick Världens Bästa och Finaste barnbarn! 😜😁😍


Kommentarer

  1. Wow vad de pyntar. Barnbarnen, ja det kan jag hålla med om. De är ju jättefina.
    Idag när jag skriver det här så fyller vi år. STORT GRATTIS till dig och hoppas du får en fin dag tillsammans med familjen
    🎂🌹🎁🎈🌷🎉

    SvaraRadera
  2. Ja men de är förfärligt vad dom pyntar där borta! Men då syns det ju att det snart är dags! Vad bra att barnbarnen pratar svenska också. Få se om mina kommer att prata mandarin när vi är hos mormor och morfar. I morgon ger vi oss iväg! Ha det nu riktigt bra alla helger som kommer! Nu ska jag gå in och gratta Inger! Det missade jag igår.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil