Weekendresa, tyvärr med förändringar 😕

I fredags fick vi årets första snö men den försvann innan lunch. Väderrapporterna varnade för ev snöstorm på söndag så det gällde att planera matinköp o dyl så att man skulle slippa ut i kaoset som kan bli vid en snöstorm. 

Adam o Jenny hade sedan länge planerat annat för helgen....

Måndag, 21 januari,  är Martin Luther King Day och därmed ledigt från skola och jobb (ja inte alla men många) så det skulle därför bli en långhelg.
Adam och Jenny hade bokat en stuga i Tannersville tillsammans med sina vänner Nancy o Jean och deras två barn. Även jag skulle följa med. Tannersville ligger ca 2,5 - 3 tim bort och där skulle vi både besöka en Water Park och åka skidor. 

Nu fick vi göra en liten  förändring i den här planeringen. Thea var fortfarande för dålig för att ta på en resa och även Jenny o jag kände förkylningssymptom på fredagen så vi ställde in. Adam och framför allt Leo, som längtat såååå till denna helg åkte på lördag morgon.
Vi klarade oss helt ifrån snöstormen men fick ordentligt med regn så det blev mycket innelekar. Thea förbättrades sakta men säkert och i samma takt försämrades Jenny. 😕
Det blev mycket sömn och vila för oss här hemma. 

Nu, när Thea är drygt 2,5 år så är hon vänsterhänt, precis som pappa. Vi får väl se om hon fortsätter med det. 😊




Kommentarer

  1. Här snöar det idag, och sedan tidigare har vi ett lager snö på marken. Däremellan har det regnat en hel del, så det är otrooooligt halt ute. Jag är tant, så jag tar käckt på mig mina broddar och vankar iväg som en pingvin!

    Det är lustigt det här med vänsterhänthet. Undrar om det går i arv? Mathias´ Emil är vänsterhänt precis som sin farfar.

    Ha det bra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil