Peppar, peppar


I lördags hade Leo sina första två fotbollsmatcher ute. Det var rätt bra temperatur om det inte hade blåst men vinden gjorde att det kändes kallt. Jenny o Thea skjutsade honom till Breezy Park kl 11.00 då första matchen startade 11.15. Som 11-åring så spelar de 2 x 20 minuter.
Under tiden åkte jag till Whole Foods nära Hicksville för att handla. Körde fel både på vägen dit och hem 😁😁. Ja, på vägen dit körde jag ju egentligen rätt men inte den väg som jag planerade i skallen, innan jag åkte. Jag tänkte nämligen undvika motorvägen men vips vad det var så tog jag ett felbeslut o svängde vänster vilket innebar att det var till att ge sig ut i "video-spelet" med bilar i mängder. Nåja, jag hittade ju rätt och handlade.
På väg hem så tänkte jag ta den andra vägen, inte motorvägen, men då gör jag fel nummer två. Ska jag svänga in på 25 East eller ta nästa avfart (som kommer typ 100 meter efter) 25 West? Innan jag hunnit bestämma mig så har jag passerat båda och fortsätter rakt fram 😁😁. Det är ju tur att jag är på en halvö så jag tar mig ju hem om än det blir lite utflykt runt i grannskapet.
Lite kul är det ju också med såna här resor. Matvarorna kom hem i tid till kylen så nehma problema. Nästa gång vet jag exakt hur jag ska köra 😁😁. Var bara ute och tränade i lördags.
Nåja, när jag lastat av maten så begav jag mig till Breezy för att se match nr 2. Thea och Jenny var hemma igen för en liten vila.
och nog är det Breezy på Breezy!!! Blåsigt och kallt så 40 minuter i för dåliga kläder var inte direkt roligt. De förlorade dessutom så skit också. Det var verkligen skönt att få åka därifrån 14.30 och då hade ju Leo varit där sedan 11.00! 😲

Nåja, nästa gång tar ni dom, Leo.
Vi kommer ju ihåg Nicke Sjödins ord från dikten Lagledarn;
Jävla bra skôtt! 
Hadd ä dänne gått in 
hadd ä vorte mål!
Två av Leos kompisar kom på eftermiddagen så efter en stunds lek så skulle de fixa middagen.
 Fram med kokbok, skärbrädor, knivar, kyckling och övriga ingredienser.
Vi vuxna fick ett glas vin plus var lite assistenter i köket med råd eller disk- och städarbete efter mästerkockarna.
Väldigt god mat blev det som vi alla njöt av senare. Tusen tack!

På söndag åkte vi till Heckscher Park för att träffa en kompis till Jenny o hennes tre-åriga dotter. Leo kunde ta årets första cykeltur och tjejerna kunde gunga och leka på lekplatsen. Härligt, om än lite kallt. Fåglar matades med medhavd fågelfröblandning. En rolig dag för både för gammal och ung.
Så är det då måndag....Leo kom hem från skolan kl 16.00 och mådde illa. 1,5 timme senare kräktes han första gången. Vi andra tvättar händerna stup i ett och man har lust att lägga sig i någon sorts marinad av rengöringsmedel. Jag tog några vitpepparkorn som en del säger ska hjälpa. En del huskurer föreslår ju även whisky men bara tanken på att den kanske kommer upp senare gör att jag helt enkelt inte får i mig en sån.
Adams flight är inställd p g a tekniska problem och vore jag honom så vete tusan om jag inte avvaktade några dagar med att komma hem  😁
Jag har inte haft magsjuka på väldigt många år men vet att jag tyvärr inte tillhör de 20-25% som har ett medfött skydd och aldrig får magsjuka. Lycko dom!
Bland de "ofarliga sjukdomar" som vi har så är ju magsjukan värst. En nära-döden-upplevelse men det bästa med den är ju att den är rätt kortvarig.
Tills vidare får man hoppas på pepparn....



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil