It´s the final, countdown

Nedräkningen har börjat för mig men idag har jag satt den på PAUS. SAS-piloterna har börjat strejka idag så klåen vet om det blir någon hemresa på tisdag. Man kanske ska ställa in sig på ytterligare en tid här. 😁
Nåja, jag sitter inte i sjön som säkert många andra gör. De ska boka hotell och annat. Semester från jobbet som blir en väntan på avresa eller fast någonstans där de inte kommer hem som planerat.

Idag har Thea varit hemma från dagis - inte för att hon varit sjuk utan bara för att ha en lugnare dag. Både Jenny o Adam måste iväg strax efter 07.00 så vi bestämde att det kunde få bli en hemmadag. Fotbollslägret avslutades igår för Leo och idag var inget inplanerat.
Roxy gick ut strax efter 17-tiden igår em och idag ligger hon rätt stand-bye igen. Hon är inte skadad men det blev som ett trauma, det hon upplevde igår och när sånt här händer så tar det några dagar innan hon blir sig själv igen.
Idag har det åskat till och från under dagen och sånt stärker inte Roxy. När jag skulle läsa för Thea innan vilan så kom Roxy in i rummet och skakade som ett asplöv. Ute blixtrade och dundrade det. Hon fick ligga nära, nära och när det tystnade ute så kunde hon slappna av. När jag lämnat rummet o åskovädret satte igång igen så kom hon ut ur rummet och så var allt otäckt igen. Lilla fina jycke....

För ovanlighetens skull så satte vi upp pippilotter på både Thea och dockan. Fick hänga med ända fram till vilan 😁.
Leo föreslog att vi skulle baka när Thea vaknade. Självklart! Han väckte Thea från vilan och hon satt lite yrvaket i mitt knä i soffan och vaknade till när Leo berättade att vi skulle baka cup-cakes!
Med lite allvarsamhet, eftertanke, fundering o frågande blick undrade hon;
Är det min födelsedag? 😁😁
Älskade unge, hon har så stora förväntningar inför sin födelsedag. Då ska det ätas cake och man ska sjunga för henne o presenter! Vilken dag!

Nåja, vi satte igång att baka.
En halvtimme senare var dom klar. Jenny kom hem från jobbet så vi kunde direkt göra ett provsmak.

Det är mycket som görs på en hemmadag. Här har vi en sköldpadda och en dinosaur i play-doh. Leo har en konstnärlig ådra, eller hur?

En jättefin dag inomhus men mycket regn och åskoväder utomhus. Imorgon har Leo fotbollsmatch på Breeze....när man ser prognosen för morgondagens väder beslutar man sig för att ta fram vinterjackan igen. 14° och 9 sekundmeter....nja, då föredrar jag hästsporten i ridhuset 😜

Kommentarer

  1. Mysigt ni har det!😍 Vi har haft ett fantastiskt väder under en längre tid och precis igår försvann isen utanför oss😊 Välkommen hem!!!

    SvaraRadera
  2. Blir spännande att se om du kommer hem! Men som du säger, du sitter ju inte i sjön! Härligt att vara så mycket som möjligt med dina små älsklingar så här i slutet av resan! Hörs igen! Trevlig resa! Åker du direkt uppöver, eller stannar du i Stockholm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stannar några dagar i Solna men jag har anmält mig till en studiecirkel som börjar den 6:e så det blir nog bara ett kort stopp.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil