Tulpan Festival


På söndag är det den årliga Tulpan Festivalen i Heckscher Park. Jag kommer väl troligen inte att vara där men man ska ju aldrig säga aldrig för plötsligt blir det ändrade planer men jag utgår ifrån att jag inte kommer att vara där så jag åkte dit idag istället. 
Mer än 20.000 tulpaner är planterade och det är så gudomligt vackert med denna Tulpanfrossa.
Det är inte så väldigt många olika typer av tulpaner men mängden.....wow. 
I natt har det regnat men förhoppningsvis är det fint väder på söndag så att det kommer mycket folk. Jenny är med i Mothers OutFront som kämpar för ett bättre klimat så på söndag ska de vara där och informera om klimatsmarta tankar. Även Thea och Leo är nog med och försöker rädda världen. 
Vad jag gör på söndag, det får vi se. Sitter jag kanske på en parkbänk någonstans?

Nu ska jag iväg till ridskolan, det vet jag. 

Trevlig Valborg!

Kommentarer

  1. Vilken otur med strejk precis när du ska åka hem. Hoppas det ordnar sig och välkommen hem snart 👍❤

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil