Äta, sova och motionera

Idag tog jag en promenad i Hagaparken. Sen lite lunch och återigen en tupplur.
Livets nödvändigheter är väl äta, sova och motionera? En del skulle ju säga kaffe också men det klarar jag mig utan. Vad har vi mer för nödvändigheter?
Just nu går mina dagar mest åt att acklimatisera mig. Ställer klockan på 08.00 och kämpar mig upp då 😊.
Så vips är klockan 10.00. Då har jag försökt ställa tillrätta allt som hänt med mig under natten plus ätit frukost.
Ni förstår ju såklart att det tar tid för mig att "fixa till mig" och ni tänker väl att jag borde lägga mer tid på det så skulle jag ju kanske se lite bättre ut men jag blir så less.
Det är ju som citatet jag skrev tidigare i bloggen;

Ålderdomen är något som kommer krypande nästan utan att man märker det. 
Det börjar i ansiktet och fortsätter vidare neråt. 

Tänk, hur mycket tid en del unga tjejer lägger ner framför spegeln och då är dom ju vacker redan när de kliver upp!
Ibland skulle man vilja se hur de egentligen ser ut, under all denna smink och lösa ögonfransar. Tar dom på sig en mask?
Nästa tanke är hur mycket tid kommer de att lägga ner när de är 60+?
"Nähä, tyvärr, jag hann inte ut idag heller för tiden i sminket tog för lång tid"
Är det därför kanske som de är ute så sent när det är utekvällar? Jag överhörde en tjej på pendeltåget igår (vilket inte var svårt, hon pratade för hela vagnen) som berättade att hon var tvungen att gå hem klockan fyra för hon var så full. Tänk hur mycket roligt hon missade efter klockan fyra och så stackarn, som var så full!
På vägen hem passerade jag #trädsläckaren av Mattias Bäcklin. Fin skulptur, eller hur? Det är en sparad trädstam, en kläckstubbe som han jobbat i. Skickligt sågat.

Kommentarer

  1. Jag känner igen bilden från Hagaparken. Då fick du en ganska lång promenad 👍här har det regnat i stort sett hela dagen. Nu åker jag iväg till ett styrelsemöte STA. Ha det bra/Inger

    SvaraRadera
  2. Kollat efter din bil varje dag, men ingen sikt efter dig! Välkommen hem när du är redo!😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är på väg norrut, mest varje dag. Nu siktar jag på söndag och får kanske en medresenär då. Vi ses snart! Kram

      Radera
  3. Det är det som är härligt! Att man tillåter sig att se ut när man blir äldre. Det finns inte så mycket att måla på längre heller. Ögonfransarna har förkortats, ögonbrynsstråna finns bara här och där och huden är skrynklig så de krämer man försöka förbättra med lägger sig i vecken. Men nu för tiden nöjer man sig med det lilla! Hej hopp!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil