Dags att ta nästa steg

Jag vet inte om jag är redo men det lär ju visa sig. Imorgon kör jag och Titti norrut i alla fall. Roligt att ha en reskompis i bilen.
Jag lämnar alltså häggdoftande Stockholm och Solna för ett som jag tror kallare Bäck men kanske får jag uppleva våren en tredje gång i år!
Bilderna visar Aula Medica mitt emot Karolinska sjukhuset. Det lilla röda huset vet jag inte vad det är men Nytt möter Gammalt i alla fall.
I närheten av Karolinska finns detta hus som påminner lite om någon av byggnaderna jag nyligen såg i New York....ja, fast i mindre skala förstås.
Nu är det 10 dagar sedan jag sa hejdå eller rättare sagt På återseende till alla over there. Saknaden är stor men som tur är så lever jag i tidevarvet där tekniken för att se varandra är uppfunnen. Så roligt att prata med Thea (som inte låter Leo ta telefonen då det är "Min Mormor"). Jag kan visa henne runt i lägenheten och säger till henne att;
-  Du kan ju sova här bredvid mig när du kommer hit.
-  Ja, jag måtte komma till Swärrje. Jag är inte rädd att åka flygplan.
Ombokningen av SAS-biljetten gav ju en resa med ett av Lufthansas enorma plan. Man brukar ju se hela vingen när man sitter som jag satt men det gjorde man inte här. Undra vad det är för "båge" man ser vid starten? Avgaser?
Onsdagen 8 maj började jag med Qigong utomhus i Skytteholmsparken. Innan jag gick dit så såg jag en hel park fylld med folk framför mig men så var det inte alls. Vi var 5 st! Qigong är väldigt skönt och bra så det måste jag försöka fortsätta med.
Det har blivit många och långa promenader de här dagarna. På en av promenaderna gick jag genom Norra Begravningsplatsen och se, där har de investerat i tre stycken självgående gräsklippare!
Sägnen, eller sanningen, bakom skomakarens skylt att ha "Stängt mellan Hägg och Syren" innebär inte många dagars ledighet för snart blommar syrenerna. 
Nu säger jag Hejdå Solna! På Återseende!


Kommentarer

  1. VÄLKOMMEN tillbaka efter en lång sejour "over there" och Stockholm. Ska bli kul få träffas igen. Har inte haft så bra med tid skriva här men ska nu få ner några tecken. Har dock följt vad som skrivits och är som vanligt djupt imponerad över både dina bilder och din / dina lika läsvärda text / funderingar.

    Har dock haft rejäla problem med cyberrymden som titt som tätt skickar iväg mina svar på denna blogg någon annanstans men innerst inne kanske det beror på mina egna färdigheter - men det låtsas jag inte om.

    Antar att när du läser detta så är du åter i Bäck - efter en dryg resa från Solna idag - och där är inget sig likt förutom att det ser ut som när du lämnade i höstas. Det jag tänker på och som självklart gör det svårt ett tag är att din käraste sedan hur många år som helst inte är med. Det smärtar oss (Harriet och mig) men samtidigt så ska du veta att när sorgen är som störst så är hjälpen som närmast - åtminstone är det då du ser dina verkliga vänner...... Vi och de som håller av dej kommer att se till det - var så säker.

    Harriet ser fram emot en ny "medlem" i den lilla skara flitiga vävtjejer som huserar nere på stan 1-2 gånger i veckan.

    I morrn bitti kl 7 så drar jag med tåg till Stockholm och vidare med flyg till Zurich och min sedan 4 år efterlängtade tågresa med Glacier Express. Med mig har jag 2 svågrar som är lika tågtokiga som jag så det kommer att bli en nostalgi tripp utöver det vanliga......

    Kramar från Harriet och mig och vi ses / hörs snart!

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem 😊
    Ser fram emot att ses / Inger

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil