Fyra årstider - på samma dag!

Idag kl 12.30 hade Carl Christiansson m fl en lunchkonsert på Kungliga Musikhögskolan. Det blir en bra start tänkte jag igår när jag gick o la mig kl 22.40. Ställde ju såklart ingen väckarklocka men det var dumt! Jag vaknade 11.20!!!! Så det blev ingen konsert....😕
Även i Solna blommar det! Jag får nog uppleva våren en gång till känns det som.
Efter dusch o frukost (?!) så åkte jag in till Södermalm. Skulle träffa en kompis till Jens o Stina men sedan flanerade jag runt en stund.
Stockholm är en fin stad och det jag slås av när jag går omkring där är att det är väldigt lite trafik, väldigt tyst, väldigt många som promenerar och cyklar och så har vi något som är nytt för mig....el-sparkcyklar! Det är tydligen inne att susa fram på el-sparkcyklar och det går ganska fort också. Det mesta är annorlunda för mig jämfört där jag varit i nästan 6 månader eller ja, det är väldigt mycket engelsk text här i Sverige. Vi ser verkligen till att alla känner sig välkomna o känner igen sig. Bra där! Sen är det annorlunda väder också. Idag känns det som att det varit alla fyra årstiderna på en gång. Några snöflingor imorse och ett par gånger under dagen. Lite regn. Lite sol - ja, vinter, vår, sommar (om än kall) och höst.
Känner mig lite ensam där jag går men telefonen ringer och meddelanden plingar till lite då och då så jag vet att jag har många omkring mig som vill hjälpa mig att anpassa mig i Mitt Nya Liv. Det värmer 💞
Jag tog en sväng förbi S:ta Maria Magdalena Kyrka. Här ligger bl a Astri och Evert Taube begravda. Astri har gjort porträttbysten av Evert.


men gissa om man saknar dom här 😍

Fick den här filmen av Adam idag. Mina älskade små diamanter over there. Love you!

Kommentarer

  1. Välkommen hem till Sweden.
    Vad gulliga de är.
    De kommer att sakna dig också.
    ❤-liga hälsningar/Inger

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil