Ready for Take Off igen


Jag börjar detta blogginlägg från en soffa på flygplatsen i New York. Nu Love är det dags att resa igen! Du ser lite tilltufsad ut men du blir väl som den du är med. 😲

Adam skjutsade mig till Cold Spring Harbor så att jag kunde ta tåget till Jamaica och JFK. Han ville väl se att jag verkligen kom med tåget och åkte iväg. Lokföraren fick säkert blommor. 😁
Adam jobbar nog inte som fotograf utan har direktorder från Trump-administrationen att skicka iväg hytt och mytt från landet. 😁

Jag tog, som vanligt, gott om tid på mig till flygplatsen. Jag menar alltid att jag kan lika gärna vänta där som att vänta hemma. Man vet aldrig vad man kan råka ut för på vägen och jag hatar att stressa.
När jag checkat in min 23 kilo tunga väska så kändes det riktigt lätt att gå vidare mot säkerhetskontrollen med enbart 8 kg handbagage plus en ryggsäck med dator och iPad och så en mindre handväska. 
Före säkerhetskontrollen så får man ju visa pass och boardingcard. Då fick jag veta att;  Ma´m, kan behålla skorna på då ni är förkontrollerad…
Hur tusan funkar det här? Är det sedan Visum-ansökan som den kontrollen är gjord? 
Ha, ha, eller har dom haft koll på var mitt kreditkort använts? Vad jag gjort, over here?
Det var grönt i alla fall. Bara att gå igenom. Ingen scanningsbåge heller. Storebror ser dig eller har redan sett dig!!! :-)

Att åka ut tidigt till flygplatsen innebär ju förstås att det blir en dyrare lunch än hemma för här kan dom ju ta hur mycket betalt som helst. Vi har ju inte så många val när vi ändå kommit hit. 

Det finns inte så många restauranger på Terminal 1 så jag siktade direkt på en som var så pass fullsatt så att man fick köa in. Men NEJ, hur kul är det att sitta själv på en restaurang? Inte alls kul! Det fick bli en bagel och en kopp te istället. 
Nu saknas du igen Mats….😍

Det har varit en fantastisk tid hos både Jens, Stina, Pablo, Jenny, Adam, Leo, Thea och Roxy. Vilken ära att få vara så här länge tillsammans med dom! Jag har hjälpt dom men de har också hjälpt mig när jag inte riktigt orkat vara på topp och alltsammans hunnit ikapp mig. Vilken tillgång jag haft! Nu får vi se hur det funkar hemma när det är ”skarpt läge”. 

Jag skjutsade Leo o hans kompis Otto till skolan imorse eftersom de skulle vara där tidigare då extraträningen inför kommande sportevent är måndag, onsdag och fredag och sedan hade Leo dessutom med sig fiolen för även där är det träning inför kommande konsert. Det är mycket nu :-)

När Leo gick in i bilen imorse så fick jag en STOOOR Kram och hejdå, redan hemma på gården, Han ville väl inte hålla på med kramar när Otto o han skulle kliva av vid skolan. Mitt älskade lilla hjärtegryn. 😍

Thea har ju separationsångest lite nu och då. Det kan vara att man bara går med Leo till bussen likaväl som att man säger att man ska åka till Sverige med flyget. Imorse var hon inte riktigt inkopplad på separation så det blev en vanlig kram och hejdå. Lika bra var det. Det är så jobbigt att skiljas med tårar rinnande. 

Vi säger "På Återseende" istället!
Eftersom det nu blev att jag åkte med Lufthansa så fick jag också åka en dubbeldäckare, en Airbus A380-800. Ett jättestort flygplan! Att det går att lyfta, flyga och landa dessa bjässar! 
Vi landade i god tid så det gick bra att typ gå igenom hela Frankfurt från den ena gaten till den andra för att ta mig vidare till Stockholm. 
Flygplansmaten serverades med "riktiga" bestick. Plastbesticken var utbytta. Förändringens tid är igång. Bra där!

Sådär, då är jag tillbaka i Sverige. Resan gick bra även om det var onödigt lång restid eftersom vi skulle ta ”genvägen” förbi Frankfurt men man får vara tacksam ändå. Det gick ju ändå bra. Det finns ju dom som är med om terrorattentat eller naturkatastrofer och sånt sätter säkert djupa sår. 
För mig var det ju bara en inställd flight p g a pilotstrejken. 
Sen blev det lite försening med pendeltåget då det inte stannade på i stort sett någon av de vanliga hållplatserna från Arlanda till Odenplan så därmed kunde jag inte kliva av i Solna som tänkt utan åkte med till Odenplan för att sedan ta ett annat tåg tillbaka. 

Trött som en sömnig Panda masar jag mig nu i säng. Gonatt eller vad det är man säger den här tiden. 

Imorgon är en annan dag. 

Kommentarer

  1. Välkommen tillbaka till kyliga Sverige 😊 👍 här är det 0,8 ° och några snöflingor faller ner 😫

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil