Mitt Nya Liv - nu i bokform 😁

 Imorse var jag ute och plockade blommor. Liljekonvaljernas doft sprider sig i huset.
Även de vackra syrenerna fick komma in.
I förra veckan nĂ€r jag tvĂ€ttade bilen, bĂ„de in- och utvĂ€ndigt (jag skulle ju pĂ„ bröllop 😊), sĂ„ sĂ„g jag att det var rost, sĂ€rskilt i hjulhuset vĂ€nster fram. Min fina, fina bil 😕. SĂ„nt skulle ju Mats aldrig strunta i att Ă„tgĂ€rda....och inte jag heller sĂ„ jag bestĂ€mde mig för att Ă„ka in till Lackbutiken och köpa fĂ€rg och konsultera hur man gör. Jag vet att man nog borde lĂ€mna in den för Ă„tgĂ€rd men det kĂ€nns som en onödigt stor kostnad...det Ă€r ju Ă€ndĂ„ bara lite grann (som syns đŸ˜Č).
Vid 10.30 skulle jag ge mig ivÀg men se det gick inte alls det. Bilen var nÀst intill stendöd! Det första jag brukar göra nÀr det Àr nÄgot problem med vÄra bilar sÄ ringer jag min förste servicetekniker Mats. Kan inte han sÄ fÄr Nordemans bil ett samtal. Nu har Nordemans flyttat upp pÄ första plats sÄ det fick bli en stunds konsultation med dom. Efter koll i deras dator visade det sig att bilen inte fÄtt nÄgot nytt batteri sedan den köptes 2010 sÄ det var helt ok att fÄ ett nytt nu.
Grannen fick komma med startkablar och sÄ smÄningom rullade jag in till stan. En timme och 2642 kronor senare sÄ hade jag ett nytt batteri. Utslaget pÄ 9 Är sÄ blir det ju inte sÄ mycket pengar men direkt sÄ kÀnns det ju tungt. Nu fÄr jag hoppas att det andra batteriet hÄller ett tag till. Vill ju helst inte byta bÄda tvÄ i Är.
HÀmtade ut bloggen utskriven som bok idag. Avser tiden April - December 2018. Det hÀnde mycket den tiden....

Kommentarer

  1. Dofterna av syren och liljekonvalj Àr vÀl tvÄ av de underbaraste den hÀr tiden. Vad skönt att du fick bilen fixad. Bilen Àr ju ett mÄste nÀr man bor pÄ landet. SjÀlv besiktades jag min i veckan, och den gick igenom utan anmÀrkning. SÄ nu kör jag ett Är till!
    Vad bra att du fÄtt bloggen utskriven som bok. Jag tror att den fyller en stor del i din sorg och din bearbetning efter Mats. NÀr du har den framför dig kommer du sÀkert, i tankarna, att gÄ igenom det du skrivit tillsammans med Mats. Stor kram och ha en bra sommar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Sköna Maj vÀlkommen och nu med sommarvÀrme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil