Underbara sommardagar i Juni

Vilka sommardagar juni har bjudit på! Helt perfekt när det är mängder att göra utomhus här hemma. Har planterat blomplant, blomfröer, sallad, rädisor, rödbetor o potatis. Klippt torra grenar, dragit ogräs, dragit ogräs, dragit ogräs. 
Eftersom arbetet finns kvar så har jag även varit ute på lite olika turer. 
2 juni åkte jag upp till Titti o Dantes i Håknäsbacken för att se deras nya fina hus. Äppelträden är fyllda av blommor. En härlig dag. 
4 juni! Thea fyller tre år och Jenny har gjort en tårta o lagt på tårtlocket med Babblarna på som jag hade skickat över.  
- Tack mamma, var kommentaren från en lycklig Thea. 
Jag kunde ju inte åka och gratulera henne på plats men i tankarna var jag där. 😍
6 juni - Sveriges Nationaldag. Jag åker med Inger, Claes och Gun-Marie till Jeanettes Trädgård i Forsån som är öppen för dagen. Sååå fantastiskt fint!
Jeanette och hennes man har gjort sin trädgård till en oas fylld av blommor, träd, växthus m m. 

Tulpaner i alla möjliga färger

Rhododendron med sprängfyllda blomknoppar.

Höns, tupp och kycklingar som kommer fram till nätet och hoppas att vi har något gott att bjuda på. 
Här hemma har några getingar satt igång att bygga ett bo ovanför dörren till lusthuset. Det är ju inte den bästa platsen att ha ett getingbo på men här finns det ju ett väldigt miljövänligt och effektivt sätt att få dom att flytta. Man knycklar bara ihop en papperspåse och sätter fast bredvid deras bo och när de då kommer för att fortsätta på sitt bygge så tänker dom (?); Men? Vilket stort getingbo vår granne byggt. Här kan vi inte bo! Vi flyttar! och vips är man av med dom. 
Tänk om det vore lika enkelt att styra myror. 
Bikarbonat och kanel fungerar ju om man vill bli av med myror men sorry....att bli av med en hel myrstack kräver tyvärr tuffare tag. 
Jag var tålmodig när de vandrade över trappan men när antalet utökades för varje dag så kunde jag tyvärr inte låta dom fortsätta. Det fick bli Myrr. 
Så till den finaste händelsen ❤️
På Pingstafton, 8 juni, "Välsignades" Michael och Anne i Själevads kyrka. De gifte sig i USA den 8 juni 2018 men nu ordnade de en enklare vigsel här så att släkt och vänner kunde vara med. Eftersom Anne är från Filippinerna så kommer de att göra likadant därborta nästa år för hennes släkt och vänner. 
Snacka om att gifta sig på tre olika kontinenter - men med samma make/maka 😊
På kvällen var det fest i Restaurang Kajen i Köpmanholmen. Mycket trevligt och mitt första "officiella" deltagande i någon festlighet som "ensam". Det gick bra. Mycket tack vare alla trevliga människor. 
Lycka till i livet önskar vi brudparet. ❤️❤️❤️❤️

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil