Det lackar mot Jul 🎅

 Nu har jag varit i Solna i en dryg vecka. Det var rĂ€tt lĂ€tt att lĂ€mna BĂ€ck den 10:e december. Snön hade Ă„terigen försvunnit och vĂ€derprognosen visade att det skulle bli bĂ„de dĂ„ligt vĂ€glag med snöslask och vĂ€ldigt blĂ„sigt.  PĂ„ söndagen den 8:e december kom ju lite snö och i stort sett var det ju barmark innan men jag lyckades ju ha oturen att ramla pĂ„ en snötĂ€ckt isflĂ€ck nĂ€r jag var pĂ„ vĂ€g att slĂ€ppa ut missen, Siri. Det var en sĂ„ pass snabb saltomortal sĂ„ jag hann inte ta emot mig alls - vilket vĂ€l kanske var tur, för dĂ„ har jag kanske brutit en handled eller sĂ„ - men Ă„ andra sidan sĂ„ landade jag pĂ„ nedre delen av ryggen sĂ„ natten dĂ€refter innebar en del vĂ€rk. Det har sakta blivit bĂ€ttre men jag kĂ€nner fortfarande av det sĂ„ jag fick kanske nĂ„gon spricka nĂ„gonstans. Jag gĂ„r vĂ€ldigt sakta och det gör lite ont.  Kommer tillbaka i maj sa jag nĂ€r jag körde ivĂ€g. Skoja bara....😁 men jag kommer inte om det bara Ă€r is och regn.
Irma Äkte med mig ner till Solna pÄ onsdagen och pÄ fredagen kom Arne med tÄget.
Vi skulle ju se Weeping Willows pÄ lördagkvÀllen! En kul kvÀll i glada vÀnners lag. TyvÀrr hade ju Arne lyckats hitta en förkylningsbacill sÄ han blev sakta sÀmre och sÀmre sÄ nÀr de Äkte hem pÄ mÄndagen sÄ var det nog rÀtt jobbigt.
PĂ„ tisdagen var det min och Irmas tur att sakta brytas ner.
Innan jag intog sofflÀge sÄ hann jag besöka ArkDes och se verken frÄn PepparkakstÀvlingen som varit utlyst med temat "hett".
 HĂ€r Ă€r vinnaren "Notre Dame i lĂ„gor". 
Publikens pris gick till det hÀr miljövÀnliga boendet.
Det hÀr Àr andra platsen frÄn gruppen "upp till tolv Är". Bra jobbat!'
Nu Àr det bara ett par dagar kvar innan Jenny o familjen kommer. Den hÀr helgen fÄr jag Àgna Ät att köpa de sista julklapparna, handla det sista till julbordet och försöka bli av med den jobbiga hosta som förkylningen har lÀmnat efter sig.
GOD JUL!

Kommentarer

  1. God Jul till dig IngegÀrd och till dina barn med familjer ocksÄ! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej och ja ojoj vilket elÀnde fara pÄ huvve. Och vi var ju precis hos dej och hÀlsa pÄ dÄ du skulle ivÀg och slÀppa ut kissen.... Tur det inte blev vÀrre sÄsom handleden eller Ànnu vÀrre bakhuvudet. Men nog besvÀrligt ÀndÄ.

    HĂ€ftiga pepparkakshus du fĂ„tt se. Vi hade rĂ€tt hĂ€ftiga hĂ€r ocksĂ„ bla pĂ„ Lego-skrapan (Ting1) samt gamla jĂ€rnvĂ€gsstation och ArnĂ€s kyrka. Du kan se dem i ÖA om du loggar in - 20 december.

    HÀr Àr ett rackarns skitvÀder var och varannan dag sÄ inte kul vara ute. Tur jag har dubbskor och kan trotsa halkan. Men Àr vÀl samma skrÀpvÀder i Stockholm om Àn inte sÄ halt kanske.

    Ja du hade rejÀl tur som for till Sundsvall pÄ tisdagen för pÄ onsdagen den 11 sÄ var det full kaos hÀromkring.

    Hoppas du fĂ„r vara frisk nu (eller hinner bli det) dĂ„ barnen och barnbarnen kommer idag. Hoppas Thea tyckte det var kul flyga. Hörde "hon gĂ„tt i lĂ€ra" hos mormor sĂ„ hon visste vad som skulle hĂ€nda i stora drag. Blir kul höra hur det gick...…

    God Jul önskar vi dej och de dina - och sen ses vi framöver.
    Kramar frÄn oss / Anders o Harriet

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Sköna Maj vÀlkommen och nu med sommarvÀrme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil