Snö, snöblandat regn och regniga dagar i januari

Man tror knappt att det är sant när man tittar ut! Den fina snön som kom i början av veckan och som man kämpat med mest varje dag eftersom det rätt snabbt övergick i plusgrader och snöblandat regn med takras och annat som följd....den är på väg att försvinna eller åtminstone förvandlas till is. IGEN! Januari 2020 var extremt mild i stora delar av Sverige.
WMO, FN:s världsmeterologiska organisation har nu sammanställt data kring medeltemperaturen i världen och konstaterat att 2019 var det näst varmaste året sedan mätningar startade i slutet av 1800-talet. Endast 2016 var varmare. Läs gärna hela artikeln på: https://www.smhi.se/nyhetsarkiv/wmo-bekraftar-2019-ar-det-nast-varmaste-aret-som-noterats-1.156377
Det är ingen rolig läsning....
Vad gör man då när man inte kan vara ute? Jag satte mig i syrummet igen. Två flaskkassar och två necessärer färdigställdes.
.....men imorgon ska det bli sol!...men isen på vägarna gör väl att man får sitta i syrummet i alla fall....och det är då inte sämsta stället man hamnar på 😁
och när jag sitter där vid symaskinen så kan jag minnas och drömma om vad jag gjorde samma dag ifjol, 2019. Då var jag på Saint Barthélemy 😎 ....oförglömligt...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil