Toppnyhet!


Trots att februari hade en extradag i år eftersom det är skottår så har vi lagt den månaden till handlingarna. Vi har kommit en bit in i mars också och nästan varje dag är uppbokad på något sätt. Stort eller litet. Spelar ingen roll för mig, jag försöker ta mig framåt även om det känns som det är motvind rätt ofta. Tungt med andra ord men så kommer en nyhet som gör att det blir nedförsbacke, medvind och framtidslängtan. Man blir alldeles varm i hjärtat 💞
- men jag tar det längre fram i texten. 😊

Monalis och jag var på Sy- och Hantverksfestival en helg i februari och hem kom jag med en massa inspiration men också små arbeten efter ett par workshops som vi var med på. Bl a gjorde vi ett par armband av små, små pärlor. De blev ju inte klara på den tid som var avsatt så nu ligger de därhemma och väntar på att bli färdigställa. Sen köpte jag ju också in material för att göra egna hemma….var det rätt beslut? Så här blir det när man är med likasinnade och inspirationen flödar 😁
Lägger man då till de tyger som jag också köpte så är det nog bara att konstatera att jag inte har några fritidsproblem en tid framöver…..och det är ju bra. 
Snödropparna blommade faktiskt redan i mitten av januari i Solna men nu var det ännu flera så våren är på väg….eller är det klimatförändringarna som är anledningen till den tidiga blomningen?
Efter en vecka i Solna så gjorde jag en snabb touch down i Bäck innan Jens, Pablo o jag åkte upp till fjällen. 


I Vilhelmina hade de byggt en fin iskyrka. 
I Henriksfjäll/Kittelfjäll fanns det snö! 
I backen hade de flyttat ner liftavstigningen en bit p g a lavinfara. Det är skillnad på snötillgången gentemot hemma. Lavinfara….
Två riktigt roliga dagar i backen kommer vi att leva länge på. Det är länge sedan man  åkte på så bra underlag. Snö, snö, snö…


Pablo trivs också i snön men han blir ju som en Lovvikkavante efter en stunds bus. Man minns tyngden och hur blöt vantarna blev - och sen ”doften”. 

Det är hälsosamt och stärkande i fjällen men på söndagen körde vi hem igen. 
Hem till is men inte alls så jobbigt som förut. Isen kan ju vara vacker också. 
Sen var det dags för en tur till Solna igen. Har börjat pendla.... 😜
Jens, Stina o jag skulle gå på soppteatern den 1 mars och se ”Och så levde de lyckliga” där bl a Meta Velander (95 år) och Yvonne Lombard (90 år) medverkar. Biljetterna var bokade sedan flera veckor tillbaka men tyvärr….det kom ett sms från Kulturhuset Stadsteatern att föreställningen var inställd p g a sjukdom. Trist…
Jag hade ju redan bokat tågbiljetter och hade ju dessutom varit ett par dagar i Solna när jag fick sms:et , men det är inte så svårt att fylla dagarna med annat….
Linus hade sportlov vecka 9 så vi gick och såg The call of the wild på bio på torsdagen. En familjefilm där man får följa hunden Buck från en välbärgad familj där han stjäls och hamnar i Alaska som draghund. 


På fredagen gjorde jag ett besök på Sven Harrys museum och såg utställningen Art in Fashion där verk visades av 14 kläddesigners. Kul att se!
På kvällen gick Titti o jag o såg The Gentlemen på bio. Den behöver du inte gå o se….
På söndagen gick Jens, Stina, Pablo o jag till Café Lyran i Bredäng. Lyran byggdes 1867. En vacker byggnad med utsikt över vatten och fin natur. Stockholm är en mycket fin stad. 
Väl hemma igen så blev det ett par dagars snöskottning. Sen kom fina soliga dagar så nu kunde man ta ut en stol och sitta i vårsolen en stund.
I söndags var det Internationella Kvinnodagen och då visades No More Fucks to Give på bio. Mia Skäringers föreställning. Mycket bra! Den ska du se när du får möjlighet! Den visas bara två gånger på bio, 8:e och 10:e mars men det borde vara tradition att visa den åtminstone varje år på Internationella Kvinnodagen. Kanske kommer den på TV...

Idag när jag skulle hämta posten blev jag stående en stund och tittade på en vacker uppvisning i flygkonst av två tofsvipor. Då är det VÅR!! Ah….

Så var det nyheten som gör att man t o m  ser fram emot hösten!!


JAG SKA BLI FARMOR I SEPTEMBER! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Det är en Toppnyhet, eller hur? 😍

Må de få ordning på Corona-viruset som sprids över världen. Idag har vi 341 fall i Sverige men det ökar varje dag. Sånt är inte bra för bäbisar och deras föräldrar. 

Kommentarer

  1. Hej och lovely news - ja det är en toppnyhet av rang - jag/vi blir så glada att du nu också ska få bli farmor och det på lite närmare håll. Nu är du både mormor och farmor. Det har vi inte lyckats med än - men det kommer....

    Harriet är i Umeå och supportar denna vecka men jag ska meddela den glada nyheten då jag pratar med henne ikväll.

    Och som vanligt så är det härliga bilder du förmedlar denna väg. Du får till dem titt som tätt. Och den där iskyrkan i Vilhelmina hade jag velat se live - hade ju gått vägen om vi fått till Klimpfjäll och stuga i vinter men kanske nästa år.

    Kramar från oss❤️❤️❤️

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil