7 september 2020 - en Nyberg-Strandberg-flicka är född!


Igår såg magen ut så här men .....
Idag är ingen vanlig måndag! I drygt 12 år har jag varit mormor men idag har jag blivit farmor också! 
Idag kom nämligen en liten flicka till världen här i Stockholm! Mycket känslor tumlar runt i oss alla. Mycket kärlek och lycka och vilken glädje och tacksamhet! 

Som jag skrev tidigare så har det ju varit lite spännande ett tag då hon inte vänt sig och lagt sig i startblocken för en vaginal födsel så i förra veckan bestämdes tid för planerat kejsarsnitt. Idag kl 11 skulle de installera sig på SÖS. Kl 13 låg de fortfarande och väntade. Ett par Alvedon o dropp var vad som bjudits på. De sägs att de snittar ca 4 st per dag de dagar de har planerade kejsarsnitt. Det låg alltså o köade men kl 14.11 föddes hon. 3020 g, så hon var klar. Var bara lite upp och ner, eller hur man säger när det är sätesbjudning. 

Jag hämtade Pablo igår så nu bor han hos mig några dagar. Bäbisen kom till ett soligt fint Stockholm. Pablo o jag har gjort flera långa promenader. Det är mycket att "läsa" för honom här i Solna. Sen har vi kollat igenom ett par hundparker också så att vi har kunnat kasta boll en stund. Sånt är buskul tycker Pablo.

Måste vila mellan varven.

Förra veckan ägnade jag åt lingonplockning. Det finns hur mycket lingon som helst i skogen! Tar nog en sväng till när jag kommer hem. Lingondricka är ju gott. Men nu är det fokus på farmorjobb, till att börja med är det Pablo som ger mig motion. Sedan får jag kanske låna bäbisen och promenera runt i stan. 😁 Vilken tur jag har! Eller ska den här Coronapandemin sätta stopp för träffar? En farmor kan ha svårt att vänta, du vet....😜. Jag vill ju följa barnbarnen genom livet och vill ju sätta igång med detsamma. Tiden går så fort så snart står det ett gäng stora skor i hallen och de tar studenten....Nej, nej nu skenade tankarna. Nu kan man snusa en bäbis i nacken o känna bäbisdoften. Det gäller att leva här och nu men visst är det roligt att se vad de väljer för bana här i livet. Blir Leo fotbollsproffs som han siktar på nu? För honom är ju sport det stora intresset och kommer Thea att ägna sig åt sång o musik? Vad kommer bäbisen bli intresserad av? Dans? Basket? Ja, man vet inte hur det kommer att bli så det gäller att hänga med. 
Pablo vet inte riktigt vad han tycker om det här med bäbisflickan men han ska väl försöka hålla henne inom flocken. 

Tro vad hon får för namn? Ska det bli som Thea tycker; Roxy - samma namn som deras hund eller Leos förslag; Leonardo eller möjligen Moa som Theas docka heter. 😁😁😁 Troligen blir det något helt annat. 

Kommentarer

  1. Grattis farmor, så kul med en bäbis ❤❤❤❤
    Du får höra av dig när du åker hem så kommer vi och fixar trädet. Har nya bilen skött sig ?
    Vi har ju två småttingar nu som roar oss. Vi ses snart. Hälsa de lyckliga föräldrarna och ha det bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, ja bilen går bra o jag hör av mig när jag åker hem igen. Ser fram emot att träffa småttingarna 😻

      Hälsningar från en nybliven farmor 👵

      Radera
  2. Grattis i massor både till de nyblivna föräldrarna och till den nyblivna farmodern! Vilken lycka! Och välkommen till världen lilla flickebarn. Snusa ordentligt på henne nu, för det är lika bra att hon vänjer sig. Då får du nog snusa när hon är 13 också! 😍👨‍👩‍👧🎉

    SvaraRadera
  3. Hej farmor och GRATTIS,
    Vad kul att kunna lägga till ännu en titel i den digra samlingen. Nu är du både mormor och farmor. Vi är än så länge bara farmor o farfar men snart så.... Barnbarn nr 7 ska snart trilla in och denna gång blir vi mormor o morfar. Kul att det blir samma månad som du blir farmor också. Kom på att man ser inte att Stina snart ska få på bilden - hade man inte vetat hade man inte anat.... 👨‍👩‍👧

    Härligt höra att allt gått bra och att det lilla flickebarnet nu sett dagens ljus. Hoppas de får åka hem snart och du får träffa den lilla. En härlig tid för dej väntar och jag/vi är så glada för din skull att få ett barnbarn nära till och att få hålla i och rå om.....

    Och precis som Inger vill veta när du kommer uppåt igen vill vi det också så vi kan planera in nästa sväng ut i bärskogen och då lingon för lingondricka.

    Snusa ordentligt när du träffar den lilla för det är en doft som heter duga. Man kommer inte ihåg hur den var mellan gångerna fast man vid det här laget snusat många i nacken..... 😍

    Kramar från oss och hälsa till de nyblivna föräldrarna!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil