Oktober 2020

 

Nu var det länge sedan jag skrev något men det har varit väldigt intensiva veckor. 
Den 16:e september åkte jag upp till Bäck igen. Började med ett besök vid graven. Det var ju Mats födelsedag så det blev en fin bukett rosor där. 
Sen körde jag igång med allt möjligt....
Plockade lite mer lingon så att jag kunde göra lingondricka och sylt som jag skulle ge bort. Var kattvakt på ett par ställen. 
Grannen Eva och jag gjorde ett försök att hitta kantareller men den skörden räckte bara till en paj - men god var den!
Det har varit massor att fixa därhemma. Besök hos tandhygienisten, liten operation med borttagande av en godartad polyp men visst tappade man farten några dagar, mammografi. Plockat ihop sånt jag vill ha med mig till lägenheten. Ställt undan grill, trädgårdsmöbler, fernissat en av utemöblerna, in med torkställningen, tömt alla blomkrukor, åkt till återvinningen med sånt som klippts ner, höstplanterat på graven, kopplat ur robotgräsklipparen och burit in allt som mår bättre av att vara inomhus. Firat svågern som fyllt 70. Träffat vänner som man kanske inte ser på ett tag nu över vintern när vi alla går i ide och så hälsat på finaste missekattungarna 😻. Man blir alldeles varm inombords när man träffar de här små busisarna. Det är svårt att få ett bra foto på dom. De rörs sekundsnabbt. Morris och Ozzy heter dom. Ozzy har som en rosett på nosen och Morris är Yin och Yang-tecknad. Sååå söta! 
Hela tiden som jag jobbade med allt möjligt där hemma så hade jag lilla Maja-Lisa som målbild. Oj, vad man längtar att få se henne igen. ❤️ På bilden är hon 3,5 vecka. 

Den 28:e september var allt klart för avfärd. En kompis från Härnösand åkte med. Kul att få en reskompis och roligt att vara ute med henne ett par dagar. Promenader, konstutställning och lite shopping. 

Vi hade rätt bra väder även om det inte var sol hela tiden men på Drottninggatan är de färgglada paraplyerna uppfällda oavsett vilket väder det är 😊
Men vi fick även en solig fin dag så att vi kunde sitta ute och fika vid Olle Olssons museum i Hagalund. 
Schlaraffenland
Av Roland Persson
Brons, bemålad med lack
Portalen eller Gyllene Porten
Av Björn Erling Evensen
Förgylld brons
Solna har många fina ställen. Härom dagen gick jag och såg Schlaraffenland på Torget i Västra skogen och sedan till Gyllene Porten och satt och mediterade en stund. En jättefin plats. 
Där kan man sitta och titta ut över Ulvsundasjön, Kungsholmen och Traneberg. 
Hösten börjar komma även här men jag har flyttat åt rätt håll. Till en varmare klimatzon. 😁 
Fåglarna dansar väldigt glatt och länge i vattenpölarna. Så fina. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil