Bilvård

 

Genom livet har jag kört väldigt mycket bil men sedan jag flyttade till Solna så har det blivit avsevärt mindre. Nu måste jag t o m ut och köra emellanåt bara för att ladda upp batteriet. Skulle jag inte ha mina Norrlandsresor så skulle jag inte behöva bil alls men när jag är däruppe så går det ju inte att leva utan bil. Där får man först gå/cykla fyra kilometer o sen går det väl någon buss på morgonen o sedan hem på kvällen...typ, så de kommunikationerna är lätt att helt strunta i för de passar möjligen skolungdomarna, inte så många fler. 

Det är lite väl dyrt att hyra bil också, särskilt långtidshyra, så det är inte ett alternativ heller. Nej, det är bara att försöka klara av att ha bil med allt vad det innebär. Det är ju ändå en stor frihet att ha bil. 

Här verkar det dock vara någon som kör ännu mindre bil än vad jag gör eller skulle min bil se ut så här kanske om jag inte hade kapellet på som jag köpte sommaren 2020? Det är många stora träd omkring husen så jag retade mig redan från början att det låg mängder av Tuja-barr, löv, grenar och allt möjligt vid vindrutan så det fick snabbt bli ett bilkapell. Toppen för en latmask som mig 😜 o min fina lilla bil är nog glad o nöjd den med, men hur mår bilen på bilden för att inte säga personen som äger bilen? Vore det kanske bättre med taxi o allmänna kommunikationer?

Jag hör Mats ord inom mig och tänker att så där skulle absolut ingen av våra bilar se ut. Som jag sagt genom åren, även om det inte alltid stämmer, "man ska kunna åka i bilen med finkläderna på". 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Mil efter mil