đŸŽ¶ Jag spikar och hamrar och bygger en Sluss đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

 

Maja-Lisa och familjen har ju flyttat till BredĂ€ng nu sĂ„ jag har ju en lite annan resrutt för att Ă„ka till dom. DĂ„ passerar jag Slussen och det stora bygge som görs. Det Ă€r oundvikligt att tĂ€nka.....Är det överhuvudtaget nĂ„gon som har helikoptersyn över hela detta bygge och kan se att allt stĂ€mmer till slut??? Det Ă€r ju hur rörigt som helst tycker jag. Enligt plan, och de sĂ€gs att de hĂ„ller tidsplanen, sĂ„ ska det mesta vara klart 2026. Bussterminalen i Katarinaberget ska öppna nĂ€sta Ă„r och det hĂ„ller nog, för dĂ€rifrĂ„n har man ju sett att tunnelbygget in Ă€r ja, kanske inte klart men hyfsat klart och att de snart ska börja installera all teknik. 

Det finns ett informationscenter pĂ„ Södermalmsidan sĂ„ dĂ€r kan man fĂ„ en massa info. Kan det vara sĂ„ att arbetsledare och byggjobbare gĂ„r dit ibland för att se hur bygget ska bli nĂ€r det blir klart 😁😁. Dom har kanske en kick-off dĂ€r lite dĂ„ och dĂ„ sĂ„ att alla ska orka jobba vidare. 😁
Eller Ă„tminstone gĂ„r dit och drömmer om hur deras arbetsplats förhoppningsvis ser ut nĂ€r allt stĂ„r klart 2026...eller  blir det 2027? eller 2030?? Den som lever fĂ„r se!


Kommentarer

  1. Kul att se ett inlÀgg frÄn dig igen! Ja du, jag tycker att det byggs överallt nu för tiden, och inte bara i vÄr vackra huvudstad. Och det Àr inte heller bara vÀgar och gator som byggs, utan ocksÄ en massa, ofta höga, hus. För att inte tala om rondeller! HÀr i stan har dom pippi pÄ det. Och jag vet inte om dt blir nÄgot bÀttre (Àn rödljus) för i mÄnga ar dessa rondeller blir det köer som faktiskt strÀcker sig mellan rondellerna. Men det positiva Àr vÀl att en massa mÀnniskor (förhoppningsvis bosatta i Sverige) fÄr arbete. Ha det gott i vÄrvÀrmen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Sköna Maj vÀlkommen och nu med sommarvÀrme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Sommaren Àr hÀr!