Vissen men bankat mig i roten

Precis som blommorna har jag känt mig sen i onsdags. Tänk att ligga i soffan o se de här blommorna och inte orka slänga dom?! Så har jag i alla fall känt mig. På något himla vis så har viruset som så många haft hoppat på även mig. Förstår inte alls var jag kan ha fått det ifrån men så brukar ju även andra säga så det låg väl i bakhåll någonstans o tog mig som gisslan trots att jag tvättar händerna efter att ha varit till soprummet eller tvättstugan för att inte tala om längre utflykter som till affären, in till stan, besök osv. Nåja, jag har ju inte varit sjuk på flera år så det var väl dags men jösses vilken dålig människa jag blev. Jag tror inte att jag varit så här dålig sen millenieskiftet. Då minns jag att jag låg i soffan med TV:n på och i värsta feberdimman. Vaknade till när det var 12-slaget i en massa städer runt världen. Sov däremellan. Likadant har det varit nu. Feber o hosta som gjort att varenda liten, liten magmuskel värker. I morse var jag nästan säker på att jag skulle vara feberfri. Hade ju bara 37,8 igår kväll o har sedan sovit, nästan hela natten, förutom då jag vaknat sjöblöt av svett. Men, nej, lite förhöjd temp var det....37,3. Stapplade in i badrummet. Duschade o satte på mig "ansiktet". Bytte sängkläder, ut med täcket på vädring, tvättat nattlinne o morgonrock som jag bott i sen i onsdags. Städat upp i köket o allt det här gjorde inte saken värre utan tvärtom. Nu visar mätaren 37,1 så NU, nu är omstarten gjord o jag kan lyfta blicken igen. 

I mitt förra inlägg så skrev jag återigen om att det snart var dags för gympaskor. Första gången jag gjorde det så kom ett stort lågtryck in med en massa snö o tänk detsamma hände nu. På tisdagkväll började det snöa lite lätt o på onsdag hade vi nog fått ett par dm snö. Det var kanske snön som jag inte tålde 😜 så det var därför jag blev sjuk, he, he...Det är fortfarande kallt på nätterna så det är inte mycket som försvunnit. Tror jag...för jag har ju inte en susning hur det ser ut ute i världen. Meteorologernas prognos nu är att det ska komma in ett nytt snö- eller regnväder nu ett par dagar. Må det regna varmvatten, som min mamma sa. 
 

Kommentarer

  1. God bättring på dig! Även jag drabbades i slutet på januari, och blev jättedålig. Så det är tur att vi vaccinerat oss, annars hade vi väl kolat vippen! 😜 Men det sitter i länge! Är fortfarande så otroligt trött och orkeslös. Men du är ju yngre än mig så du har kanske mer motståndskraft. Ha det gott i alla fall! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är också väldigt trött efter den här omgången. Sen blir man ju inte piggare av att det är lågtryck mest hela tiden också. Hoppas verkligen att solen o våren kommer nu. Då vaknar vi nog, eller hur? Må så gott du kan. Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna Maj välkommen och nu med sommarvärme

Trollsjön, Silverfallet, Midnattssol och Kratersjön

Sommaren är här!